כלי דם 04.11.2020

ארנומאב לא משנה את ההמודינמיקה והתפקוד האנדותליאלי במוח במיגרנה ללא אאורה

חוקרים סבורים כי ארנומאב שומרת על תגובתיות כלי הדם במוח והרחבת כלי דם כתלות בזרימה, בחולי מיגרנה ללא אאורה

כלי הדם המוחיים. אילוסטרציה

מטרת החוקרים הייתה להעריך האם ארנומאב משפיעה על תגובתיות כלי הדם במוח ועל הרחבתם כתלות בזרימת הדם, בחולי מיגרנה.

החוקרים הכלילו במחקר אורך תצפיתי שעיצבו, חולים עם מיגרנה עם מרשם לארנומאב שנתנו את הסכמתם ונבדקי בקרה בריאים מותאמים לפי גיל ומין. החוקרים העריכו את תגובת כלי הדם במוח של המטופלים להיפרקפניה (אינדקס עצירת נשימה), בעורקים middle cerebral ו-posterior cerebral, כמו גם את ההרחבה הברכיאלית המתוקנת בתגובה לזרימת הדם בתחילת המחקר, לאחר שבועיים מזריקת הארנומאב הראשונה ולאחר שבועיים מהזריקה הרביעית. החוקרים סיווגו חולים ככאלו שהגיבו לטיפול, כאשר הציגו ירידה של לפחות 50% בכמות ימי המיגרנה החודשיים, בתום החודש הרביעי לטיפול.

החוקרים גייסו למחקר 60 חולים ו-25 נבדקי בקרה בריאים. הם מצאו כי לא היו הבדלים בממוצע מהירויות הזרימה בעורקי המוח, אינדקס עצירת נשימה או הרחבה תלוית זרימה, הן בתחילת המחקר והן בין תחילת המחקר לשבועיים מתום הזריקה הראשונה, בין חולים עם מיגרנה לבין נבדקים בריאים. זאת ועוד, לא מצאו הבדלים במשתנים הנחקרים בין תחילת המחקר לבין שבועיים לאחר הזריקה הרביעית, כמו גם שלא היה קשר בין מועדי ההערכה ותחלואה כרונית בתחילת המחקר, במצב המגיבים לטיפול או המנה הרביעית של ארנומאב.

החוקרים הגיעו למסקנה כי ארנומאב שומרת על תגובתיות כלי הדם במוח ועל ההרחבה תלוית הזרימה, בחולי מיגרנה ללא אאורה.

מקור:

Altamura, C. et al. Cephalalgia 2020. https://doi.org/10.1177%2F0333102420956692

נושאים קשורים:  כלי דם,  כאב ראש,  ארנומאב,  מיגרנה,  היפרקפניה,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו